Penis Eğriliği Nedir, Nasıl Tedavi Edilir? – Dr. Tepeler

Erkeklerin sağlıklı ve mutlu bir cinsel hayata sahip olabilmeleri için, yaşadıkları cinsel sağlık sorunlarını hekimlere karşı dile getirmekten çekinmemeleri gerekir.

İşte erkeklerde karşılaşılan bir durum olan penis eğriliği de, söz konusu cinsel sağlık problemlerinden biridir. Penis eğriliği günümüzde geliştirilmiş olan tedavi yöntemleri ile kolayca tedavi edilebilir.

Peki penis eğriliği nedir ve nasıl tedavi edilir? Hep birlikte bakalım...

Penis Eğriliği Nedir?

Penis eğriliği, penis şeklinin anormal seviyedeki eğriliğini ifade eder. Bu eğrilik genellikle penis korpuslarını saran bağ dokularının anormal gelişimine veya bu dokudaki hastalığa (Peyroni) bağlıdır.

Eğiklik sıklıkla yukarı yönlü olarak görülse de anormal dokuların gelişimine göre farklı yönlerde de olabilir. Normal bir penisin ereksiyon anında 90 derecelik bir açı ile dik durması gerekir. Söz konusu durum dışındaki her türlü açı bozukluğu, penis eğriliği olarak adlandırılmaktadır.

Penis eğriliği estetik olarak kötü bir görüntü yaratmak ile birlikte, cinsel birleşmede zorluk yaşama ya da penis sertliğini koruyamama gibi problemlere de neden olabilir.

Söz konusu cinsel problemlerin dışında kişinin kendini mutsuz hissetmesine, partner ile olan ilişkilerin bozulmasına ve depresyona neden olabilir. Peyroni hastalığında ise akut faz denilen ilk dönemlerde ağrı hissedilebilir.

Penis Eğriliği Neden Olur?

Penis eğriliği ağırlıklı olarak doğuştan meydana gelen bir durumdur. Fakat bazen yaşanan çeşitli rahatsızlıklara, başarısız cerrahi uygulamalara ya da travmatik durumlara bağlı olarak da gelişebilir. Eğer durum doğuştan gelişmişse, hastaları genellikle ağrı gibi şikayetler hissetmezler. Tıp literatüründe penis eğrilikleri doğuştan gelen ve sonradan gelişen olmak üzere iki farklı kategoride ele alınır:

• Doğuştan Gelen Penis Eğriliği: Peniste; içinde idrar yolunun bulunduğu 1 adet ve ereksiyonu sağlayan kan damarlarından zengin 2 adet süngerimsi yapı bulunur. Erkeğin anne karnındaki gelişimi sırasında, bu iki yapıdan birinde gelişme bozukluğu ortaya çıkabilir. Böyle bir durum söz konusu olduğundan, penis ereksiyon sırasında gelişimin az olduğu tarafa doğru eğrilebilir.
  • Doğuştan penis eğriliğinin bir diğer sebebi de hipospadias’dır. Hipospadias halk arasında peygamber sünneti olarak bilinir. Bu hastalıkta idrar deliği olması gereken noktadan daha aşağıda bulunur. Bu hastalıkla süngerimsi doku gelişimi daha az olduğu için veya penisin bağ dokularındaki yapışıklıklardan dolayı penisin o yöne doğru kıvrılması mümkündür.

Sonradan Gelişen Penis Eğriliği: Sonradan gelişen penis eğriliği genellikle peyronie hastalığına bağlıdır ve bir kireçlenme sorunudur. Penisin sertleşmesini sağlayan kan damarı içindeki süngerimsi yapı ile ereksiyonu sağlayan dış kılıf arasında bir kireçlenme meydana gelir. Genellikle ileri yaşlarda ortaya çıkan bu rahatsızlık kendisini ağrı ile göstermekte, şekil bozukluğu ise sonradan ortaya çıkmaktadır. Bazı hastalarda ciddi şekil bozuklukları, peniste küçülme, deformiteler ve sertleşme bozukluğu görülebilir.

Penis Eğriliği Belirtileri

Penis eğriliği durumunda karşılaşılabilecek olan belirtileri bazen hissedilir ve gözle görülebillirken, bazen ise hekim tarafından yapılan fiziki muayene sonucunda ortaya çıkabilir. Söz konusu belirtileri şöyle listeleyebiliriz:

• Ereksiyon sırasında ağrı,
  • Penis sırtında ya da gövdesinde küçük ve sert dokular,
  • Erektil disfonksiyon ya da sertleşmeyi korumada zorluk yaşamak,
  • Penisin formunda gözle görülür eğrilik,
  • Penis boyunda küçülme,
  • Cinsel ilişkiye girmekte zorluk yaşama.

Eğer peniste eğrilik peygamber sünnetine bağlı olarak gelişiyorsa, bu durumda ileri doğru idrar yapamama, dağınık işeme, sık sık idrara çıkma, idrar yaparken zorlanma ya da idrar yaparken yanma hissetme gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

Penis Eğriliği Tedavisi

Penis eğriliğinin tedavisi de eğriliğin sebebine ve eğriliğin ciddiyetine göre yapılır. Eğer penisteki eğrilik peygamber sünneti rahatsızlığından kaynaklanıyorsa, sorunu çözmenin tek yolu cerrahidir. Bu cerrahi işlem sırasında idrar deliği olması gereken yere taşınır ve eğrilik gelişmişse bu durum düzeltilir.

Sonradan gelişen penis eğriliği (Peyroni) hastalığı akut fazında ilaç tedavileri ile hastalığın şikayetlerine yönelik NSAİ (antiinflamatuvar) ilaçlar veya PDE-5 inhibitörleri kullanılabilir. Bu fazda şok dalga tedavisi (SWT) uygulanabilir.

Aktif fazı geçen, hastalığın ilerleyişinin en az 3 aydır olmadığı, penis deformitesinin ilerlemediği hastalarda penis eğriliğine-deformiteye ve eşlik eden ereksiyon sorununa göre farklı tedaviler uygulanabilir.

Ciddi deformitesi olup, ereksiyon kaybı olmayanlarda cerrahi ile eğrilik düzeltilir. Eşlik eden sertleşme bozukluğu olanlara aynı seansta penil protez yerleştirilir. Cerrahiye uygun olmayan veya cerrahi istemeyen hastalarda plağa ilaç enjeksiyonları (Klostridyum histolitikum kollajenazı, interferon) uygulanabilir.

Doğru hekim tercihi ve doğru teknik ile penis eğriliği ameliyatından başarılı sonuçlar alınabilir.